Vedtægter for Seniorklubben IF POSTEN, København

§ 1. Foreningens navn 

Foreningens navn er Seniorklubben Posten. Foreningen er tilsluttet Posten Kbh. 

Foreningen har hjemme i København 

Foreningens adresse er Valbygårdsvej 10 A, 2500 Valby 

§ 2. Foreningens formål 

Klubbens formål er at skabe en ramme om idræt, motion og samvær for seniorer i klubbens lejede lokaler på Valbygårdsvej 10A.

§ 3. Medlemskab 

3.1  Som medlemmer kan optages alle der er fyldt 60 år og bosiddende i Københavns kommune.

§ 4. Kontingent 

4.1  Der betales et månedligt kontingent for hvert medlem. Beløbets størrelse fastsættes af klubbens generalforsamling. 

4.2  Afregning af kontingent til klubben sker hver den 1. i en måned. 

4.3  Efter en måneds restance sendes en rykker. Efter to måneders restance sendes endnu en rykker med et rykkergebyr på 100,00 kr. 

4.4  Et medlem, der er kontingentrestance med mere end 3 måneder, fortaber retten til at benytte klubbens faciliteter, ligesom medlemmet ikke er stemmeberettiget til klubbens generalforsamlinger. Efter 3 måneders restance kan medlemmet indstilles til eksklusion ved førstkommende generalforsamling. 

§ 5. Generalforsamlingen 

5.1  Generalforsamlingen er klubbens øverste myndighed. 

5.2  Bestyrelsen indkalder med minimum 14 dages varsel til den årlige generalforsamling. Generalforsamling afholdes i marts eller april. 

5.3  Forslag til generalforsamlingen skal sendes til bestyrelsen senest 10 dage før afholdelsen af generalforsamlingen. Alle forslag, det reviderede regnskab samt beslutningsreferat fra den senest afholdte generalforsamling skal udsendes sammen med dagsordenen senest 5 dage før afholdelsen af generalforsamlingen. 

5.4  Stemmeret har alle klubbens medlemmer. Der kan ikke stemmes ved fuldmagt, og intet medlem har mere end en stemme. 

5.5  Valgbar til bestyrelsen er alle foreningens medlemmer. Medlemmer kan ved fuldmagt stille op til valg til bestyrelsen. Fuldmagt til opstilling afleveres til dirigenten umiddelbart efter denne er valgt. 

5.6  Alle afgørelser vedtages med simpelt flertal – dog skal vedtægtsændringer besluttes med 2/3 flertal. Alle afstemninger afgøres ved håndsoprækning. Dog skal der være skriftlig afstemning ved kampvalg, hvis 3 medlemmer på generalforsamlingen ønsker det, eller hvis dirigenten beslutter det. 

5.7  Den ordinære generalforsamlings dagsorden skal mindst indeholde følgende: 

  1. Valg af dirigent 

  2. Bestyrelsens beretning 

  3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse 

  4. Indkomne forslag 

  5. Budget 

  6. Valg af bestyrelse og revisor 

  7. Fremtidigt virke 

  8. Eventuelt 

5.8  Indkaldelse til generalforsamling skal ske ved skriftlig information/mail. Indkaldelsen skal desuden opslås på informationstavlen i klubbens opholdsrum. 

§ 6. Ekstraordinær generalforsamling 

6.1  Et flertal i bestyrelsen kan indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, 

6.2  Indkaldelsen til den ekstraordinære generalforsamling skal ske senest 14 dage efter modtagelsen af begæringen. Indkaldelsen skal ske med mindst 7 dages varsel og med opgivelse af dagsorden og forslag. 

6.3  Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling skal ske ved skriftlig eller elektronisk information til medlemmerne. Indkaldelsen skal desuden opslås på informationstavlen i foreningens hus. 

§ 7. Valg til bestyrelse 

7.1  Generalforsamlingen vælger bestyrelsen, der består af formand, kasserer, og mindst 2 bestyrelsesmedlemmer og 1 suppleant. Generalforsamlingen kan vælge et bestyrelsesmedlem, som ikke er medlem af seniorklubben. Ved stemmelighed tæller formandens stemme dobbelt. 

7.2  Der er direkte valg til posterne på generalforsamlingen. 

7.3  Bestyrelsesmedlemmerne vælges for 2 år og kan genvælges. På ulige år vælges formand. På lige år vælges kasserer og øvrigt(e) bestyrelsesmedlem(mer). På lige år vælges desuden en revisor og på ulige år en revisorsuppleant, der begge er valgt for to år. 

§ 8 Bestyrelsen 

8.1  Bestyrelsen, der er ulønnet, står for den daglige ledelse af foreningen mellem de årlige generalforsamlinger. 

8.2  Bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsorden. 

8.3  Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst halvdelen af bestyrelsens medlemmer er til stede. 

8.4  Det påhviler bestyrelsen at føre protokol over afholdte møder 

8.5  Bestyrelsesmøder afholdes så ofte det findes nødvendigt. Mødet indkaldes af formanden med mindst 6 dages varsel. Bestyrelsen skal indkaldes, når mindst et medlem af bestyrelsen fremsætter begrundet begæring herom til formanden. 

8.6  Der ydes diæter til afholdte bestyrelsesmøder. Beløbet fastsættes på generalforsamlingen. 

§ 9. Regnskab/økonomi 

9.1  Regnskabsåret er kalenderåret (regnskabsperioden er 1/1 -31/12) 

9.2  Regnskabet føres af kassereren og skal indeholde oversigt over indtægter og udgifter samt en status. Bestyrelsen er ansvarlig for at udarbejde regnskabet. 

9.3  Regnskabet forelægges bestyrelsen løbende samt tilses og revideres af den af generalforsamlingen valgte revisor. 

9.4  Regnskabet skal hvert år være revisionen i hænde senest 1. februar. 9.5 Det påhviler revisionen kritisk at gennemgå foreningens forvaltning. 

9.5  Bestyrelsen er ansvarlig for udarbejdelse af et budget der forelægges på den ordinære generalforsamling. 

§ 10. Dispositionsret 

10.1  Bestyrelsens medlemmer er fælles ansvarlige for klubbens forvaltning. 

10.2  Det er formanden og kassereren, der i forening har ret til at indgå aftaler på klubbens vegne. 

10.3  Ved køb eller salg af fast ejendom skal hele bestyrelsen underskrive aftalen. 

10.4  Køb eller salg af fast ejendom kræver beslutning fra generalforsamlingen efter reglerne for klubbens opløsning. 

10.5  Der påhviler ikke klubbens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, der påhviler klubben. 

§ 11. Vedtægtsændringer 

Ændringer af vedtægterne kan vedtages på en ordinær eller ekstraordinær generalforsamling, når forslaget er indsendt til tiden og mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede stemmer for forslaget. 

§ 12. Opløsning af foreningen 

12.1  Klubben kan opløses med 4/5 flertal af de fremmødte på to generalforsamlinger, som holdes med mindst en måneds mellemrum. Ved opløsning af klubben gives klubbens formue til IF Posten Kbh. Eksisterer denne forening ikke, så gives formuen til almennyttige formål, som besluttes på den opløsende generalforsamling. 

Vedtaget på den ekstraordinære generalforsamling